play_arrow

پادکست

اپیزود ۷۰ – ویژه برنامه تحلیلی سیاسی ۲ – ماهیت حزب چگونه بوجود آمد؟

مجتبی شایسته ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ 37


Background
share close

هفتادمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به مسئله ماهیت و چیستی بوجود آمدن حزب در جهان می‌پردازد. ما در اپیزود شصت و دوم اولین دلیل مطالبه گری و تشکیل حزب در جهان را رنسانس معرفی و بررسی کردیم. اما در ادامه در این اپیزود به معرفی و بررسی سایر دلایل می‌پردازیم. اگر می‌خواهیم بدانیم چرا حزب در ایران نتوانسته نقش خود را در توسعه ایران ایفا کند ابتدا باید ماهیت حزب در جهان را درک کنیم. در این اپیزود به نقش یک نظریه و تاثیر آن در جهان می‌پردازیم. نظریه‌ای که باعث ایجاد انقلاب در همه انواع علم در جهان شد. سپس به ماهیت علم می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که ماهیت علم چطور باعث ایجاد حزب در جهان شد. در نهایت سوال اصلی پرسیده می‌شود: آیا ایران شرایط تشکیل حزب در ابتدای دوران مشروطه و یا در سال‌های ۱۳۲۰ به بعد را داشت؟

اپیزود هفتادم پادکست ایران و انقلاب به بررسی ماهیت حزب و علم پرداخته و تاثیر علم در بوجود آمدن مفهوم حزب در جهان را بررسی می‌کند. اندیشمندان حوزه علوم انسانی، به این نتیجه رسیدند که باید علوم انسانی را به علوم طبیعی تغییر دهند. انسان را هم می‌توان مثل پدیده‌های طبیعی مورد مطالعه و آزمایش قرار داد.

شما میتونید از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۷۹۱۹۴۳ به نام مجتبی شایسته از ما حمایت مالی کنید.

شما همچنین از طریق این لینک میتونید به از طریق تتر از ما حمایت کنید.

 ما را در کست باکس با جستجوی عبارت پادکست ایران و انقلاب یا تاریخ شفاهی انقلاب های ایران را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا و در گوگل پادکست را اینجا می‌توانید پیگیری کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا و صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می‌توانید پیگیری کنید.

Rate it
اپیزود قبلی
نقش اقوام در حزب توده
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 32

پادکست

اپیزود ۶۹ – نقش اقوام در قدرت گیری حزب توده – فرقه دموکرات آذربایجان

مجتبی شایسته ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

شصت و نهمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به نقش و تاثیر اقوام مختلف در قدرت‌گیری حزب توده و نقش حزب توده در رشد و شکست فرقه دموکرات می‌پردازد. حزب […]

ادامه trending_flat

نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.