play_arrow

تاریخی

اپیزود ۲۴ – مبارزه برای مشروطیت

مجتبی شایسته ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ 22


Background
share close

اپیزود بیست و چهارم پادکست ایران و انقلاب، داستان شکل گیری مجلس، جناح بندی های و تقسیمات آن دوران و مبارزه برای مشروطیت را روایت می کنیم. ساختار اولیه و اصلی انتخابات و اثرگذاری مطبوعات و جریان های فکری رو توی اون دوران تا پایان سلطنت مظفرالدین شاه رو بررسی می کنیم.

بعد از امضای مشروطه توی تهران مجلس موسسان تشکیل میشه تا قانون انتخابات مجلس شورای ملی آینده رو تدوین کنه. بیشتر نمایندگان از تجار، روحانیون و بزرگان اصناف بازار تهران بودن که باید انتظار تاثیر خواستگاه های اجتماعی در تدوین نظام نامه را داشته باشیم.

گسترش سازمان های سیاسی و انتشار روزنامه ها ی رادیکال نتیجه تشکیل مجلس موسسان و انتخابات بعد از اون بود. تا جایی که بعد از یک ماه از تشکیل مجلس شورای ملی بیش از ۱۰۴ عنوان روزنامه چاپ شد.

اپیزود بیست و چهارم پادکست ایران و انقلاب داستان نحوه تشکیل مجلس اول شورای ملی را روایت می کند. مبارزه برای مشروطیت، مرداد ۱۲۸۵ تا خرداد ۱۲۸۷.

شما می تونید پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس بشنوید؛ عبارت پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا هست. صفحه ما در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیدا کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا می تونید دنبال کنید. صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

Rate it
اپیزود قبلی
امضای فرمان مشروطه
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 20

بهترین پادکست‌های فارسی سیاسی

اپیزود ۲۳ – اعتراض سوم و امضای فرمان مشروطه

مجتبی شایسته ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

اپیزود بیست و سوم پادکست ایران و انقلاب، داستان سومین اعتراض منجر به امضای فرمان مشروطه را روایت می کند. در اپیزودهای قبل داستان دو موج اعتراض که به اعتراض […]

ادامه trending_flat

نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.