play_arrow

پادکست

اپیزود ۲۷ – محمدعلی شاه و مشروطه

مجتبی شایسته ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ 61


Background
share close

اپیزود بیست و هفتم پادکست ایران و انقلاب، روایتی از زندگی محمدعلی شاه و نحوه برخورد او با مشروطه تا قبل از به توپ بستن مجلس می باشد. 

ابتدا نگاهی گذرا به زندگی محمدعلی شاه می اندازیم تا ببینیم او در چه شرایطی رشد کرد. از طرفی به نحوه تفکر او و شیوه حکمرانی او را بررسی می کنیم. روند به سلطنت رسیدن او را روایت می کنیم.

محمدعلی شاه و مشروطه عنوان این اپیزود پادکست ایران و انقلاب است. محمدعلی شاه یکی از مخالفان اصلی مشروطه بود. او امین السلطان را نخست وزیر کرد و افراد تاثیرگذار انقلاب مشروطه را خلع کرد.

محمدعلی شاه مشروطه را ابتدا پذیرفت و حتی عضو انجمن آدمیت شد. پادشاه ششم مشروطه سرنوشت عجیبی داشت، مجلس رو به توپ بست، به سفارت روسیه پناهنده شد، در ایتالیا فوت کرد و در کربلا دفن شد.

شما می تونید پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس بشنوید؛ عبارت پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا هست. صفحه ما در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیدا کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا می تونید دنبال کنید. صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

Rate it
اپیزود قبلی
پادکست انقلاب مشروطه
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 18

پادکست

اپیزود ۲۶ – انقلاب مشروطه چطور شکل گرفت

مجتبی شایسته ۱۲ فروردین ۱۴۰۲

اپیزود بیست و ششم پادکست ایران و انقلاب، خلاصه ای از اپیزود یازدهم تا بیست و چهارم پادکست ایران و انقلاب می باشد.. در این اپیزود به صورت خلاصه عوامل […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.