play_arrow

پادکست

اپیزود ۳۰ – پیروزی انقلاب مشروطه

مجتبی شایسته ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ 42


Background
share close

اپیزود سی ام پادکست ایران و انقلاب، داستان جنگ داخلی و پیروزی نهایی انقلاب مشروطه را روایت می کند. ۳ نفر از ۵ نفر مجتهدان کربلا فتوا می دهند که اطاعت از شاه و کشتن مشروطه خواهان در حکم اطاعت از یزیدابن معاویه است. در نتیجه عزم مردم برای مقاومت بیشتر شد. 

یپرم خوان در روسیه متولد میشه، بعد از کوچ به ارمنستان در گیلان یک کارخانه آجرپزی میسازه. یپرم خوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در فتح قزوین، تهران و پیروزی انقلاب مشروطه را داشت. او در نهایت بعد از کلی افتخار در یک جنگ در کرمانشاه کشته شد.

 

جنگ داخلی مثل یه موج سراسر ایران رو فرا گرفت. در نهایت چندین دسته افراد مسلح از شمال و جنوب ایران به سمت تهران حرکت کردند. همیشه همه تغییرات و انقلاب ها از یه جنگ داخلی شروع میشه. از یه اتفاق به ظاهر بی اهمیت استارت میخوره و تا نبرد نهایی جلو میره. اما اون جنگ داخلی اونجا قشنگ میشه که آخرش منجر به پیشرفت و استحکام کشور بشه.

شما می تونید پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس بشنوید. عبارت پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس جست و جو کنید. یا اینجا را کلیک کنید و ما را دنبال کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا هست. صفحه ما در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیدا کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا می تونید دنبال کنید. صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

Rate it
اپیزود قبلی
نمایندگان مجلس شورای ملی اول
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 39

پادکست

اپیزود ۲۹ – به توپ بستن مجلس، اولین کودتای ایران

مجتبی شایسته ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

اپیزود بیست و نهم پادکست ایران و انقلاب، داستان اولین کودتای ایران و به توپ بستن مجلس را روایت می کند. شاه بعد از تظاهرات، دوباره به مشروطه سوگند خورد. […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.