play_arrow

پادکست

اپیزود ۴۷ – ایران پیش از اشغال در جنگ جهانی دوم

مجتبی شایسته ۰۱ مهر ۱۴۰۲ 67


Background
share close

چهل و هفتمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به پیش از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم می پردازد. ۳ دلیل ظاهری برای حمله به ایران وجود داشت، پل پیروزی، بیرون کردن آلمانی ها و حفاظت از خطوط نفت. آبراهامیان میگه دلیل اصلی حمله و اشغال ایران توسط متفقین این بود که انگلیس و روس ترسیدند تا ژنرال های ناراضی کودتا کنند و یک حکومت حامی آلمان تشکیل شود.

جامعه ایران حامی آلمان ها بود. ایرانیان از روس ها هراس داشتند، چرا که آن ها بارها به ایران حمله کرده بودند. حالا که خبر حمله آلمان به روسیه پخش شده بود، ایرانی ها بیشتر از آلمانی ها حمایت می کردند.

اپیزود چهل و هفتم به این سوال پاسخ می دهد که چرا ایران در جنگ جهانی دوم اشغال شد؟ شاملو میگه از پایین انگلیس ها انگولک میک ردند و از شمال روس ها تو سرمان میزدند. از یک پسربچه ۱۶ ساله چه توقعی داشتید مگر اینکه آب به آسیاب هیتلرچی ها بریزد.

برای حمایت مالی از پادکست ایران و انقلاب می توانید اینجا را کلیک کرده و از طریق سایت حامی باش اقدام کنید. شما میتونید از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۷۹۱۹۴۳ به نام مجتبی شایسته نیز از ما حمایت مالی کنید.

برای پیگیری و شنیدن ما در کست باکس عبارت پادکست ایران و انقلاب یا تاریخ شفاهی انقلاب های ایران را در کست باکس جست و جو و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا و در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیگیری کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا و صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

 

Rate it
اپیزود قبلی
جنبش کارگری و رضاشاه
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 46

پادکست

اپیزود ۴۶ – اعتراضات کارگری و رضاشاه

مجتبی شایسته ۲۵ شهریور ۱۴۰۲

چهل و شمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به اعتراضات کارگری و واکنش رضاشاه به آن می پردازد. با رشد صنعت در ایران، طبقه جدید کارگران صنعتی شکل گرفت. آبراهامیان […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.