play_arrow

پادکست

اپیزود ۵۱ – ویژه برنامه تاریخی ۳ – حکومت رضاشاه

مجتبی شایسته ۲۹ مهر ۱۴۰۲ 40


Background
share close

پنجاه و یکمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به تحلیل تاریخی وقایع حکومت رضاشاه می پردازد. این اپیزود خلاصه ای از روایت تاریخی وقایعی است که در زمان حکمرانی رضاشاه اتفاق افتاده است. در این اپیزود به مسائلی پرداخته شده است که در روایت پادکست ایران و انقلاب به آن نپرداختیم.

چرا رضاشاه هیچ پایگاه سیاسی و اجتماعی در ایران نداشت؟ با وجود توسعه های اقتصادی، آیا دولت در زمینه سیاسی هم توسعه پیدا کرده بود؟ روشنفکران چه کسانی هستند و چرا از رضاشاه حمایت نکردند؟

رضاشاه پس از تثبیت قدرت شروع به حذف حامیان خودش می کنه. تیمورتاش، داور، فیروز و فرمانفرما با وجود حمایت از رضاشاه از چرخه قدرت حذف می شوند.

اپیزود پنجاه و یکم داستان حکومت رضاشاه و پایگاه های حمایتی او در اجتماع را روایت می کند. رضاشاه به داور می گوید برو خودت را بکش، داور به خانه می آید و از ترس رضاشاه تریاک می خورد تا بمیرد.

برای حمایت مالی از پادکست ایران و انقلاب می توانید اینجا را کلیک کرده و از طریق سایت حامی باش اقدام کنید. شما میتونید از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۷۹۱۹۴۳ به نام مجتبی شایسته نیز از ما حمایت مالی کنید.

برای پیگیری و شنیدن ما در کست باکس عبارت پادکست ایران و انقلاب یا تاریخ شفاهی انقلاب های ایران را در کست باکس جست و جو و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا و در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیگیری کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا و صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

 

Rate it
اپیزود قبلی
جنبش جنگل
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 38

پادکست

اپیزود ۵۰ – ویژه برنامه تاریخی ۲- جنبش جنگل

مجتبی شایسته ۲۲ مهر ۱۴۰۲

پنجاهمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به تحلیل تاریخی وقایع جنبش جنگل و رخدادهای پیش از نخست وزیری رضاخان می پردازد. جنبش جنگل بزرگترین جنبش مسلحانه ایران است. میرزا کوچک […]

ادامه trending_flat

نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.