play_arrow

پادکست

۸۷ – ویژه برنامه ملی شدن صنعت نفت ۱۳- تاثیر اعتصابات در ملی شدن صنعت نفت

مجتبی شایسته ۰۹ تیر ۱۴۰۳ 8


Background
share close

هشتاد و هفتمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به تاثیر اعتصابات در ملی شدن صنعت نفت می‌پردازد. نشریه اورشلیم پست به قلم یک فلسطینی که در استخدام شرکت نفت انگیس بود و در ایران کار می‌کرد مقاله‌ای با محوریت کارگران نفت ایران منتشر کرد. روایت این مقاله اوضاع وخیم بیشتر از ۶۰ هزار کارگر را با عنوان استثمار انسان‌ها توصیف می‌کند. اما شرکت نفت بعد از پذیرفتن شروط کارگران دو اقدام عملی می‌کند. یک لیست ۱۳۰ نفره کمونیست‌های خوزستان را برای اخراج از خوزستان در اختیار مقام‌های دولتی ایران می‌گذارد. اما مصدق از فرصت استفاه کرده و زمین بازی را تغییر می‌دهد.

سیزدهمین ویژه برنامه ملی شدن صنعت نفت، تاثیر اعتصابات نفتی در ملی شدن صنعت نفت را روایت می‌کند. مصطفی فاتح نویسنده کتاب ۵۰سال نفت ایران در افکار عمومی به عنوان عمال انگلیس شناخته می‌شد و انگلیسی‌ها او را یک فرد ضد انگلیسی می‌دانستند..

شما میتونید از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۷۹۱۹۴۳ به نام مجتبی شایسته از ما حمایت مالی کنید.

شما همچنین از طریق این لینک میتونید به از طریق تتر از ما حمایت کنید.

آدرس ایمیل ما rapdaco@gmail.com و برای ارتباط از طریق تلگرام می‌توانید به یوزر https://t.me/iranvaenqelab و یا شماره موبایل ۰۹۰۳۰۸۱۷۵۴۴ پیام بدید.

ما را در کست باکس با جستجوی عبارت پادکست ایران و انقلاب یا تاریخ شفاهی انقلاب های ایران را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا و در گوگل پادکست را اینجا می‌توانید پیگیری کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا و صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می‌توانید پیگیری کنید.

Rate it
اپیزود قبلی
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 3

پادکست

۸۶ – ویژه برنامه تحلیلی سیاسی ۶ – ایده حزب در ایران

مجتبی شایسته ۰۲ تیر ۱۴۰۳

چرا ایده حزب در ایران جواب نمی‌دهد؟ هشتادو ششمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب با نگاهی تحلیلی به این سوال می‌پردازد. در جهان ابتدا احزاب شکل می‌گیرد و سپس از […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.