play_arrow

پادکست

اپیزود ۷۱ – تاثیر نفت در جامعه، سیاست و اقتصاد – پیش درآمد ویژه برنامه ملی شدن نفت و کودتا در ایران

مجتبی شایسته ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ 17


Background
share close

هفتادویکمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به مسئله تاثیر نفت در جامعه، سیاست و اقتصاد در جهان می‌پردازد. این اپیزود یه پیش درآمد برای ویژه برنامه ملی شدن صنعت نفت هست. این اپیزود سه قسمت دارد. توی قسمت اول به اهمیت نفت توی وقایع اجتماعی و حاکمیتی کشورهای نفتی می پردازد. این بخش از نقاله‌ای از آقای جف کلگن روایت شده است. اما توی قسمت دوم نگاهی گذرا به تاریخ صنعت نفت ایران تا حکومت محمدرضا شاه داریم. این بخش از اپیزود هم از کتاب تاریخ ایران در دوره پهلوی دانشگا کمبریج روایت شده است. اما توی قسمت سوم نگاهی به مسیر پادکست ایران و انقلاب انداخته و بازتعریفی توی مسیر این پادکست خواهیم داشت.

اپیزود هفتادویکم پادکست ایران و انقلاب به بررسی تاثیر نفت در جامعه، سیاست و اقتصاد در دنیا می‌پردازد. کشورهای نفتی گستره وسیع جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی دارند. اما تمام این کشورها الگوهای مشابهی توی حکمرانی و اقتصاد دارند. حتی توی مناطق نفت خیز امریکا و کانادا جنبه‌های منفی کشورهای نفتی مشاهده میشود. اما بخاطر تکثر اقتصاد و ساختار سیاسی قوی این اثر منفی تاثیری روی این کشورها نداشته است.

شما میتونید از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۷۹۱۹۴۳ به نام مجتبی شایسته از ما حمایت مالی کنید.

شما همچنین از طریق این لینک میتونید به از طریق تتر از ما حمایت کنید.

 ما را در کست باکس با جستجوی عبارت پادکست ایران و انقلاب یا تاریخ شفاهی انقلاب های ایران را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا و در گوگل پادکست را اینجا می‌توانید پیگیری کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا و صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می‌توانید پیگیری کنید.

Rate it
اپیزود قبلی
نظریه داروین و احزاب
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 32

پادکست

اپیزود ۷۰ – ویژه برنامه تحلیلی سیاسی ۲ – ماهیت حزب چگونه بوجود آمد؟

مجتبی شایسته ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

هفتادمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب به مسئله ماهیت و چیستی بوجود آمدن حزب در جهان می‌پردازد. ما در اپیزود شصت و دوم اولین دلیل مطالبه گری و تشکیل حزب […]

ادامه trending_flat

نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.