play_arrow

پادکست

۸۶ – ویژه برنامه تحلیلی سیاسی ۶ – ایده حزب در ایران

مجتبی شایسته ۰۲ تیر ۱۴۰۳ 3


Background
share close

چرا ایده حزب در ایران جواب نمی‌دهد؟ هشتادو ششمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب با نگاهی تحلیلی به این سوال می‌پردازد. در جهان ابتدا احزاب شکل می‌گیرد و سپس از گفتمان احزاب، پارلمان بوجود می‌آید. اما در ایران ما ادای غرب را درآوردیم، ابتدا پارلمان داشتیم و سال‌ها بعد از پارلمان احزاب تشکیل شد. برای تحلیل حزب یک ابزار مهم وجود دارد، ساختار حکومت به ۲ صورت تشکیل می‌شود: ارگانیکی و مکانیکی. در ارگانیک حکومت همانند یک نوزاد پا می‌گیرد، رشد می‌کند و روزی هم بیمار می‌شود و زنده می‌ماند و روزی هم می‌میرد. اما در مکانیک حکومت قوانین را برای بقای خود تغییر می‌دهد. هرچیزی باعث سقوط شود را مثل یک قطعه خراب ماشین تعمیر یا تعویض می‌کند.

هشتاد و ششمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب، تحلیلی بر ایده حزب در ایران می‌باشد. در حکومت‌های مکانیکی قانون محل احترام نیست، قانون محل تغییر است.

شما میتونید از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۷۹۱۹۴۳ به نام مجتبی شایسته از ما حمایت مالی کنید.

شما همچنین از طریق این لینک میتونید به از طریق تتر از ما حمایت کنید.

آدرس ایمیل ما rapdaco@gmail.com و برای ارتباط از طریق تلگرام می‌توانید به یوزر https://t.me/iranvaenqelab و یا شماره موبایل ۰۹۰۳۰۸۱۷۵۴۴ پیام بدید.

ما را در کست باکس با جستجوی عبارت پادکست ایران و انقلاب یا تاریخ شفاهی انقلاب های ایران را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا و در گوگل پادکست را اینجا می‌توانید پیگیری کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا و صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می‌توانید پیگیری کنید.

Rate it
اپیزود قبلی
پادکست ایران و انقلاب
play_arrow
share playlist_add
close
  • 5

برداشت خوانی

۸۵ – ویژه برنامه ملی شدن صنعت نفت ۱۲- اعتصابات نفتی ۱۳۳۰

مجتبی شایسته ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

هشتاد و پنجمین اپیزود پادکست ایران و انقلاب داستان اعتصابات نفتی سال ۱۳۳۰ را روایت می‌کند. برای داشتن دید بهتر نسبت به اعتراضات نفتی، روایت این اپیزود از اعتصابات سال […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.