play_arrow

پادکست

ویژه برنامه اقتصادی فصل دوم

مجتبی شایسته ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ 16


Background
share close

ویژه برنامه اقتصادی فصل دوم پادکست ایران و انقلاب، به مفاهیم اقتصادی می پردازد. ابتدا به تاریخچه اسکماس و پول برگ می پردازیم. پول بدون پشتوانه چیست؟ آیا ارز فیات هیچ پشتوانه اقتصادی ندارد؟ قدرت اقتصادی در ارز فیات به چه صورت سنجیده می شود؟ قدرت پول چطور اندازه گیری می شود؟ پایه پولی و شاخص هزینه زندگی چیست؟ اولین بار شاخص هزینه زندگی چه زمانی در ایران شکل گرفت؟ چاپ اسکناس و پایه پولی چه ارتباطی باهم دارند؟

تورم چیست؟ آیا تورم برای اقتصاد مفید است؟ چند نوع تورم داریم؟ رکود اقتصادی چیست و چه تاثیری روی اقتصادهای کشورهای دیگر می گذارد؟ رکود تورمی چیست و چگونه می توان از دوران رکود تورمی خارج شد؟ رشد اقتصادی در چه شرایطی رخ می دهد؟ آیا رضاشاه بهترین عملکرد خود را داشت و چرا؟.

ویژه برنامه اقتصادی فصل دوم پادکست ایران و انقلاب نگاهی جامع به اقتصاد و ارتباط آن با فصل دوم می باشد. رضا شاه بهترین سیاست اقتصادی را در پی گرفته بود اما در فرهنگ اجتماعی ضعیف عمل کردو مردم اهمیت رشد اقتصادی را نمی دانستند.

شما می تونید پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس بشنوید. عبارت پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس جست و جو کنید. یا اینجا را کلیک کنید و ما را دنبال کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا هست. صفحه ما در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیدا کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا می تونید دنبال کنید. صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

Rate it
اپیزود قبلی
استراتژی اقتصادی رضاشاه
پادکست ایران و انقلاب
play_arrow
share playlist_add
close
  • 30

تاریخی

اپیزود ۴۲ – استراتژی اقتصادی رضاشاه

مجتبی شایسته ۳۱ تیر ۱۴۰۲

اپیزود چهل و دوم پادکست ایران و انقلاب، به موضوع استراتژی اقتصادی رضاشاه می پردازد. رضاشاه برای توسعه اقتصادی نیازمند تامین هزینه های مربوط به آن بود. رضا شاه از […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.