play_arrow

پادکست

ویژه برنامه تاریخی ایران و انقلاب – روایت متفاوت مشروطه تا جنبش جنگل

مجتبی شایسته ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ 28


Background
share close

آخرین قسمت ویژه برنامه فصل دوم پادکست ایران انقلاب به مسایل تاریخی می پردازد که به آن در روایت پادکست نپرداختیم. ما در ویژه برنامه های تاریخی به چند سوال اصلی پاسخ می دهیم. اول نقش روحانیون به ویژه شیخ فضل الله در مشروطه چه بود؟ چه قدرت هایی در سلطنت رضاشاه نقش داشتند؟ نقش فروغی در بقای سلطنت چه بود؟ تاثیر قرارداد دارسی و رضا شاه توی حاکمیت چه بوده؟

دومین کودتای ایران چگونه شکل گرفت؟ چه کسانی در این کودتا نقش داشتند؟ کودتای نافرجام سیدضیا چه فرجامی داشت و رضا شاه چطور با آن مقابله کرد؟ چه افرادی گزینه های پادشاهی ایران در کنار رضا شاه بودند و رضا شه با حمایت و درایت چه کسانی به پادشاهی رسید؟

به قدرت رسیدن رضا شاه را از زاویه های مختلفی می تان بررسی کرد. ما در ویژه برنامه تاریخی نگاهی متفاوت به این رخداد تاریخی خواهیم داشت. تهران بدون ریخته شدن حتی یک قطره خون به دست رضاخان افتاد و دومین کودتای ایران رقم خورد. کودتای اول در زمان مجلس مشروطه اول با فرماندهی کلنل لیاخوف شکل گرفت.

برای حمایت مالی از پادکست ایران و انقلاب می توانید اینجا را کلیک کرده و از طریق سایت حامی باش اقدام کنید. شما میتونید از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۷۹۱۹۴۳ به نام مجتبی شایسته نیز از ما حمایت مالی کنید.

برای پیگیری و شنیدن ما در کست باکس عبارت پادکست ایران و انقلاب یا تاریخ شفاهی انقلاب های ایران را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا و در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیگیری کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا و صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

Rate it
اپیزود قبلی
نقش زن در جامعه و انقلاب
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 31

پادکست

ویژه برنامه جامعه شناسی – نقش زن در جامعه، انقلاب های ایران و حکومت رضاشاه

مجتبی شایسته ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

قسمت دوم ویژه برنامه جامعه شناسی، به تحلیل تحولات اجتماعی و نقش زن در انقلاب های ایران از زمان رضاشاه تا امروز می پردازد. چه اتفاقی در انتهای دوران قاجاریه […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.