play_arrow

تاریخی

ویژه برنامه جامعه شناسی فصل دوم – انقلاب و جامعه شناسی

مجتبی شایسته ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ 38


Background
share close

ویژه برنامه جامعه شناسی فصل دوم پادکست ایران و انقلاب، انقلاب را از منظر جامعه شناسی بررسی کرده و ارتباط آن با تاریخ را بررسی می کنیم. انقلاب چه زمانی رخ می دهد؟ مفهوم جنبش و انقلاب چه تفاوتی باهم دارند؟ آیا کودتا هم یک نوع انقلاب است؟ تفاوت انقلاب سیاسی و اجتماعی چیست؟ انقلاب مشروطه چه نوع انقلابی بود؟

نظریه مارکس در انقلاب چه چیزی رو مطرح می کنه؟ نظریه جامعه شناسی چه کمکی به ما توی خوانش انقلاب و تاریخ دارد و نظریه کارآمدتر چیست؟ نهادها چه کمکی به رشد و توسعه اجتماع دارند؟ تفکر قالبی چیست و چه ارتباطی با تعصب و نگاه قومی دارد؟ چرا در کره شمالی انقلاب شکل نمی گیره، با وجود اینکه میدونیم وضعیت زندگی مردم کره چقدر نابسامان هست. نظریه تحلیلی مارکس چه تفاوتی با مدل پایه او دارد؟

ویژه برنامه جامعه شناسی فصل دوم پادکست ایران و انقلاب نگاهی جامع به انقلاب و ارتباط آن با تاریخ می کنیم. انقلاب ناگزیر است، تاریخ موجود تمدن ها تاریخ نبرد طبقاتی است.

شما می تونید پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس بشنوید. عبارت پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس جست و جو کنید. یا اینجا را کلیک کنید و ما را دنبال کنید. صفحه ما در اپل پادکست اینجا هست. صفحه ما در گوگل پادکست را اینجا می توانید پیدا کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا می تونید دنبال کنید. صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.

 

Rate it
اپیزود قبلی
تاریخ و اقتصاد
تاریخ، سیاست، اجتماع
play_arrow
share playlist_add
close
  • 16

پادکست

ویژه برنامه اقتصادی فصل دوم

مجتبی شایسته ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

ویژه برنامه اقتصادی فصل دوم پادکست ایران و انقلاب، به مفاهیم اقتصادی می پردازد. ابتدا به تاریخچه اسکماس و پول برگ می پردازیم. پول بدون پشتوانه چیست؟ آیا ارز فیات […]

ادامه trending_flat

اپیزودهای مشابه
نظرات این اپیزود (0)

نظرتون را درباره این پست این‌جا بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.