• Home
  • keyboard_arrow_rightپادکست ایران و انقلاب

پادکست ایران و انقلاب

112 Results / Page 1 of 13


Background

پادکست ایران و انقلاب با بررسی شرایط و ساختار اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و فرهنگی ایران، نحوه شکل گیری انقلاب های موفق در ایران را بررسی می کند.

ما در واقع با بررسی انقلاب های موفق می خواهیم ببینیم هر انقلاب چه مسیری را طی می کند؟ جریان های اعتراضی و آشوب چه تفاوتی با انقلاب دارند و نتیجه یک انقلاب موفق چه جیزی است؟ با بررسی این موارد می توان انتظار داشت یک حرکت انقلابی چطور شکل می گیرد، چقدر زمان می برد تا یک انقلاب به نتیجه برسد و چطور باید یک انقلاب در مسیر درست قرار بگیرد تا به آرمان های خودش برسد.

همچنین جامعه شناسان و کارشناسان سیاسی با شنیدن این پادکست می توانند راهکارهای برون رفت یک حکومت از بحران ها را براساس رفتار مردم در تاریخ طراحی و اجرا کنند.

ما در پادکست ایران و انقلاب با مطالعه تاریخ از پیش از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 ،به بررسی شرایط مختلف این انقلاب ها، عوامل موفقیت این انقلاب ها و نیز ساختارهای ژئوپلیتیکی ایران می پردازیم. رفرنس اصلی این پادکست کتاب تاریخ بین دو انقلاب دکتر یراواند آبراهامیان است و در صورت ضرورت از مقالات دیگر هم استفاده خواهیم کرد.

شما می تونید این پادکست را در کست باکس بشنوید؛ عبارت پادکست ایران و انقلاب را در کست باکس جست و جو کرده و یا اینجا را کلیک کنید. همچنین کانال تلگرام ما را هم در اینجا می تونید پیگیری کنید. صفحه رسمی توییتر ما را هم در اینجا می توانید پیگیری کنید.